Er pandemien ved sin ende – en ny variant kan opstå og så er udvekslingsstuderende på egen hånd

En dansk pige strandede i midten af ingenting, da der pludselig opstod en ny variant som medførte nedlukninger og indrejseforbud fra bestemte stater.

Lige nu ser det ud til at Covid-19 er ved at mutere sig til at blive ufarlig for dem som har taget de 2 stik som WHO anbefaler eller de 3 stik, som Danmark anbefaler fordi staten lytter mere til marketingsafdelingerne hos vaccine-producenterne end de internationale sundhedsorganisationer. Det er en debat i sig selv som vi ikke vil gå ind i.

Men vi ved fra andre sygdomme som Polio og Ebola, at der ud fra ingenting kan opstå små områder hvor der pludselig kommer en sygdom på banen som gør at omverdenen skal beskytte sig mod området. Bringer rejseruten den studerende forbi sådan et sted, så stopper rejsen med det samme og udvekslingsbureauerne ser ud til at være ligeglad med den risikofaktor og hjælp til den strandede studerende er ikke-eksisterende.

Pandemien er i risiko for at genstarte til efteråret hvor det bliver koldere. Som forælder skal man tage den risiko ind og vurdere om det er bedre at blive hjemme.

Kilde:

Danske Anna i Sydafrika fik beskeden lørdag: ‘Jeg følte mig meget alene’ (BT)

Tags: , , , ,

About birthe1951

Jeg sidder her og venter på at få overstået de sidste år inden at jeg går på efterløn. Ryggen er ikke god længere og min mand er faldet bort. Jeg kunne gå efter et skånejob men et eller andet sted er jeg for stolt. Jeg har altid klaret mig selv siden at jeg flyttede sammen med min afdøde mand. Børn fik vi aldrig, men både min bror og min søster har nogle som jeg har nydt at være sammen med. Min fritid går med at læse gammel litteratur og jeg er flittigt bruger af bibliotekets læsesal i min sparsomme fritid, så jeg kan holde mig opdateret om tingenes tilstand. Ja og så blev jeg bruger af denne nymodens teknologi med ekspertise på brugerniveau med hensyn til både maskinel og programmel, som de unge kalder hard- og software. Indtil 2013 holdte min blog til på Avisen 24 timers hjemmeside, men tiderne var dårlige og avisen lukkede d. 21 marts 2013. Derfor transporterede jeg alle blog-indlæg hertil og nu fortsætter jeg min skriveri her.

Skriv en kommentar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.